HUN | ENG

ReDESIGN

Szerintünk a design

A design egyfajta gondolkodásmód. Bizonyos problémák kreatív megoldása. Funkcionalitás, fenntarthatóság, esztétika. Végtelen, kreatív játék. Olyan értékek, amelyek meghatározzák a Back2Bag munkásságát és filozófiáját.
A designvállalkozások életében általában először az ötlet körvonalazódik, és
a tervezők csak ezután kezdik kutatni a megvalósítás lehetőségeit. Kivéve nálunk.
A Back2Bag esetében ugyanis egészen más volt a helyzet - az alapanyag rendelkezésre állt, ennek kreatív felhasználására kellett módot találnunk.

Újragondolt válaszok

Társvállalkozásunk, a Mandy Car autóbontó napi működése során szembesültünk olyan problémákkal, amelyek új lehetőségeket nyitottak. Az autók bár főleg funkcionális tárgyak, a piaci verseny és a körülöttük kialakult kultusz miatt
a legapróbb részletekig átgondolt esztétikával rendelkeznek. A bontás során rengeteg olyan hosszú élettartamú, jó minőségű, szép bőr- és textilanyag halmozódott fel, amely a járműiparban már nem újrahasznosítható, ugyanakkor állapota miatt méltatlanul és feleslegesen kerül szemétbe. Mindezt színesíti, hogy egy évekkel ezelőtti légzsák-válság miatt több millió életveszélyes légzsák került
a szemétbe, amelyek egyre csak halmozódtak céltalanul. A veszélyes légzsákok megsemmisítésére társvállalkozásunk biztonságos módszert dolgozott ki, amely során a zsákok anyaga sértetlen maradt. Külön előny, hogy bár ez az átlagember számára nem látható elem az autókban, az anyagok kellemes pasztell színeket (kék, rózsaszín, világoszöld, szürke, fehér) kaptak a gyártás során. A szövetek, valamint
a szintén maradék biztonsági övek és csatok párosítása után pattant ki a fejünkből
a táskakészítés gondolata. Az anyagok számtalan előnye mellett (maximálisan ellenálló, egy részük vízhatlan, nem gyűrődik és könnyen tisztítható)
a megmunkálhatóság nehézségei is felmerültek, de megfelelő szakemberrel együttműködve túlléptünk a konyhaasztalon, és az akadályokat elhárítva, 2018 januárjában megszületett a Back2Bag.

Táskáink lényege

Márkánkban könnyedén interpretálható módon ötvöződik az újragondolt ipari esztétika és a környezetbarát attitűd.
Az anyagok változatos színekben játszanak, ezért átfestésre nincs szükség. Minden darab saját történettel rendelkezik, hiszen tudjuk, melyik autómárka melyik modelljében töltötte élete első részét és hogy került hozzánk - ez kiemelt jelentőséggel bír, hiszen egy autó maga is ikon, kabala. Az átértelmezés során az ikonikus tárgyak újjászületnek, hiszen szemétté válás helyett friss funkcióval és hasznossággal kerülnek új tulajdonoshoz. Minden táska egyedi, mivel nincs két egyforma darab légzsák- vagy kárpitanyag, így nincs két egyforma termék sem.
A modellek kitalálásakor igyekeztünk reagálni saját és környezetük igényeihez – az egyszerre divatkövető és praktikus hátizsákok, oldaltáskák mellett terveztünk megerősített, bélelt laptoptáskát és biciklis táskát is, de folyamatosan dolgozunk az új modelleken, illetve különböző kollaborációk során, termékportfóliónkat is folyamatosan bővítjük.